0

درمان ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی مو یک روش غیر تهاجمی که نه جراحی است، نه دارویی و راه حلی امیدوارکننده برای درمان ریزش مو، ارائه می دهد. اثربخشی درمان و روش‌های آسان، این درمان را به انتخابی محبوب برای افرادی که به دنبال درمان ریزش مو هستند، تبدیل کرده است.

این درمان اگر با تخصص و تجهیزات مناسب انجام شود، فوق‌العاده مؤثر است. مزوتراپی همچنین برای بسیاری از مسائل درمانی مانند درمان ریزش مو (مزوتراپی مو)، فرم دهی بینی (مزوتراپی بینی)، مزوتراپی صورت و مزوتراپی غبغب، استفاده می‌شود. به طور معمول، مزوتراپی مخلوطی از عصاره‌های گیاهی، اسیدهای آمینه، اسیدهای هیالورونیک، ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم‌ها است. پزشک تصمیم می‌گیرد که بیمار به چه چیزی نیاز دارد و براین‌اساس مخلوطی را درست می‌کند. سپس تمام این مواد با سوزن‌های ظریف به محل درمان، تزریق می‌شوند.

مزوتراپی عمدتاً برای بهبود پوست مانند جوان‌سازی پوست، درمان اسکارهای آکنه و تقویت کلاژن و الاستین شناخته شده است؛ بااین‌حال، این یک واقعیت است که مزوتراپی نیز به طور قابل‌توجهی برای مو مفید است.

به نقل از خانم ساحل نکویی از خدمات دهندگان مزوتراپی در اصفهان:

اگرچه عمل کاشت مو بهترین راه‌حل برای ریزش مو است، برخی از افراد ممکن است بخواهند از جراحی اجتناب کنند. برای این افراد، مزوتراپی می‌تواند یک گزینه عالی برای تقویت رشد طبیعی مو باشد.

مزایای مزوتراپی مو

درمان بدون درد مزوتراپی

مزوتراپی بدون درد، همان چیزی است که افراد را بیشتر به انجام این درمان تشویق می‌کند. قبل از شروع تزریق مزوتراپی، پزشک از بی‌حسی موضعی برای بی حس‌کردن ناحیه، استفاده می‌کند؛ بنابراین در حین تزریق، بیمار دردی احساس نخواهد کرد. علاوه بر این، تزریق‌های مزوتراپی با سوزن‌های بسیار ظریفی که به لایه میانی پوست نفوذ می‌کند، تزریق می‌شود؛ بنابراین در طول دوره نقاهت، بیمار هیچ دردی را نیز احساس نخواهد کرد.

تحریک رشد مو در مزوتراپی

تزریق ویتامین‌ها و مواد معدنی با تغذیه فولیکول‌های مو، باعث بهبود رشد مو می‌شود؛ علاوه بر این، آنها ظاهر کلی مو را بهبود می‌بخشند؛ زیرا، باعث گردش بهتر خون می‌شوند؛ بنابراین، موها سریع‌تر و سالم‌تر رشد می‌کنند.

نتایج سریع مزوتراپی

اگرچه درمان مزوتراپی، به چندین جلسه نیاز دارد، اما اثر آن طی چند روز تا چند هفته پس از اتمام درمان، قابل‌مشاهده است؛ بنابراین تزریق مزوتراپی نسبت به سایر روش‌های درمان ریزش مو، مانند کاشت مو، نتایج سریع‌تری دارد.

مناسب برای مردان و زنان

مزوتراپی مو برای مردان و زنانی که مشکل ریزش مو دارند، قابل‌استفاده است. علاوه بر این، می‌توان آن را برای افرادی که ریزش مو ندارند اما می‌خواهند از سلامت موهای خود حمایت کنند نیز اعمال شود.

به بسیاری از مشکلات مو می‌پردازد

اولین کاربرد مزوتراپی برای درمان مو، کند کردن ریزش مو و تقویت فولیکول‌های مو است. درمان مزوتراپی همچنین برای بسیاری از مسائل دیگر مو مانند شوره سر، خشکی پوست سر و کاهش حجم مو، مناسب است.

نحوه انتخاب درمان مزوتراپی مناسب

قبل از انتخاب روش مزوتراپی مناسب، مهم است که نوع مشکل موی خود را بشناسید. برای این بهتری است با یک متخصص مشورت کنید.

همچنین در مورد اهداف خود صحبت کنید. درمان را با درنظرگرفتن مواد تشکیل‌دهنده برای رفع نیازهای خود سفارشی کنید. با برقراری ارتباط مؤثر و گفتن نیازهای خود، پزشکان می‌توانند از تخصص خود برای ارائه مزوتراپی مناسب استفاده کنند. قبل از شروع فرایند، اطمینان حاصل کنید که کلینیک، از تجهیزات باکیفیت و استریل استفاده می‌کند و همچنین از میزان موفقیت آن مطلع است.

چه کسانی برای درمان مزوتراپی مو مناسب هستند


  • درمان مزوتراپی برای مردان و زنانی که از ریزش و نازک شدن مو رنج می‌برند و می‌خواهند موهای خود را جوان و تقویت کنند، مناسب است.

  • فرد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

  • فرد باید در سلامت کامل باشد. بیمارانی که دیابت دارند، داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند و سرطان یا بیماری قلبی دارند، ممکن است برای تزریق مزوتراپی مناسب نباشند.

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام دهند؟

اگر فولیکول‌ها، حیات خود را ازدست‌داده‌اند اما هنوز زنده هستند، مزوتراپی می‌تواند با موهای مشکل‌دار را درمان کند، اما اگر مشکلات، ناشی از دلایل مهم‌تری مانند وراثت و عدم تعادل هورمونی باشد نباید روی مزوتراپی حساب کنید. تمام اقدامات پزشکی، دارای موارد منع مصرف مختلف است و مزوتراپی از این قاعده مستثنی نیست. مزوتراپی مو در موارد زیر نباید انجام شود (موارد منع انجام مزوتراپی):

• بارداری و شیردهی در هنگام مزوتراپی

• حساسیت فردی به اجزای کامپوزیت

• قاعدگی در زمان مزوتراپی

• اختلالات سیستم غدد درون‌ریز

• تومورهای خوش‌خیم و بدخیم

• عفونت‌ها

چطور برای مزوتراپی مو آماده شویم؟


  • از خوردن یک وعده‌غذایی سالم در روز درمان اطمینان حاصل کنید.

  • ۲ روز قبل و دو روز بعد از درمان مزوتراپی مو از مصرف کرم رتین آ، خودداری کنید.

  • دو هفته قبل از درمان، از مصرف هرگونه رقیق‌کننده خون، اجتناب کنید.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟


  • قبل از درمان مزوتراپی، بیمار باید تمام آزمایشات پزشکی موردنیاز را انجام دهد. این معاینات، باید برای اطمینان از مناسب‌بودن وضعیت سلامتی بیمار، برای انجام عمل مزوتراپی مو، انجام شود.

  • مزوتراپی، ترکیبی از چندین ماده است و مقدار هر ماده، بسته به مورد، از یک بیمار به دیگری متفاوت است. پزشک باتوجه‌به دلایل ریزش مو، مانند ژنتیک، عدم تعادل هورمونی یا برخی داروها، درمان مناسب را انتخاب می‌کند.

  • پس از معاینه کامل و مشخص‌شدن علت ریزش مو، پزشک مواد مناسب برای تزریق مزوتراپی را تعیین می‌کند.

  • سپس، پزشک این مخلوط از مواد را داخل یک سرنگ کوچک می‌کند و تزریق‌های ریز را در فولیکول‌های مو، معمولاً در ۱ میلی‌متر از پوست سر، انجام می‌دهد.

  • بسته به مورد، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود؛ اما معمولاً برای تکمیل مزوتراپی ریزش مو، به ۶ تا ۱۰ جلسه نیاز است. پس از انجام جلسات لازم، نتایج مزوتراپی می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی بماند.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

برای اینکه بیمار نتایج مؤثری داشته باشد، باید به دستورات پزشک عمل کند. این دستورالعمل‌ها به شرح زیر است:


  • حداقل تا چهار روز پس از تزریق، از شستن موهای خود خودداری کنید.

  • حداقل ده روز از شناکردن، سونا یا ماساژدادن محل خودداری کنید. ناحیه تزریق شده باید به‌خوبی خشک شود تا بهبود یابد.

  • حداقل ۲-۳ روز از قرارگرفتن در معرض نور خورشید، خودداری کنید.

  • پس از درمان، ممکن است عوارض جانبی مانند کبودی یا درد خفیف ظاهر شود که در عرض یک هفته از بین می‌رود.

مقاله پیشنهادی: آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود؟

قیمت مزوتراپی مو چقدر است؟

قیمت مزوتراپی مو، بسته به کلینیک مو و تعداد جلساتی که انجام می‌شود، متفاوت است. دفعات درمان باید توسط پزشک مسئول تعیین شود، زیرا بسته به تشخیص پزشک مزوتراپی، هر بیمار باید کاملاً در جلسات مزوتراپی شرکت کند.

به‌طورکلی، قیمت مزوتراپی مو برای یک جلسه در سال جدید، از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳.۵۰۰.۰۰ هزار تومان، متغیر است. یک جلسه مزوتراپی معمولاً برای کاهش مشکلات مو مانند ریزش مو یا عدم کیفیت آن، کافی نیست.

قبل از مزوتراپی، یک مطالعه پزشکی قبلی لازم است که در آن متخصصان اثربخشی درمان مذکور را برای بیمار تعیین کنند. اگر امکان‌پذیر باشد، جلسات بیشتر یا کمتری را توصیه می‌کنند.

بسته به هر مورد، پزشک ممکن است دستورالعمل‌هایی را برای هر بیمار، ارائه دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای تضمین موفقیت آمیز مزوتراپی، دستورالعمل‌های پزشک را دنبال کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *